Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » 140403-700 icer

Klocki hamulcowe - komplet 140403-700 ICER

140403-700 Klocki hamulcowe - komplet ICER

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

20732, 20741, 20787, 20925

numer części:

140403-700

producent:

ICER

Szerokość [mm] 129,9
Wysokość [mm] 71,5
Grubość [mm] 19,2
Jakość 639
Ciężar [kg] 1,515
Wersja osi Front
Techniczny numer informacyjny 140403-700
System hamulcowy Lucas - Girling
Oznaczenie kontrolne E9 90R-02A0109/3599
Styk ostrzegawczy o zużyciu ze stykiem zużycia
nr EAN 8424073052483

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 140403-700 ICER

numery OEM:
ALFA ROMEO      9 938 205
CITROËN      4248.33
CITROËN      4250.28
CITROËN      4250.54
CITROËN      4251.06
CITROËN      95 624 970
CITROËN      95 667 764
CITROËN      95 966 855
CITROËN      ZF 0 993 7786
CITROËN      ZF 0 993 8205
FIAT      7 177 095 0
FIAT      86 60 004 668
FIAT      86 71 016 579
FIAT      9 938 205
FIAT      9 939 028
FIAT      9 940 092
FIAT      9 940 566
FIAT      9 940 999
FIAT      9 941 207
FIAT      9 941 208
FIAT      9 944 861
FIAT      9 945 070
FIAT      9 945 076
FIAT      9 949 99
PEUGEOT      4248.33
PEUGEOT      4250.28
PEUGEOT      4250.54
PEUGEOT      4251.06
PEUGEOT      95 624 970
PEUGEOT      95 667 764
PEUGEOT      95 966 855
PEUGEOT      ZF 0 993 7786
PEUGEOT      ZF 0 993 8205

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 140403-700 ICER w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.