Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe Audi A4 B5 (8D2) 2.8 quattro (1995.01-1997.07) 174km » 140524 icer
wybrany samochód: 
Audi A4 B5 (8d2) 2.8 Quattro (1995.01-1997.07) 174km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Klocki hamulcowe - komplet 140524 ICER

140524 Klocki hamulcowe - komplet ICER

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

20182, 20186, 21249, 21369, 24694, D263-7167

numer części:

140524

producent:

ICER

Status produktu: Normalny
Szerokość [mm]126,5
Szerokość 2 [mm]128,3
Wysokość [mm]54,9
Wysokość 2 [mm]51,9
Grubość [mm]15,5
Jakość639
Ciężar [kg]1,385
Wersja osiFront
Techniczny numer informacyjny140524
System hamulcowyAkebono
Styk ostrzegawczy o zużyciuze stykiem zużycia
nr EAN8424073011244

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 140524 ICER

numery OEM:
TOYOTA      04465-27010
TOYOTA      04465-27030
TOYOTA      04465-28010
TOYOTA      04465-28060
TOYOTA      04465-28100
TOYOTA      04465-28110
TOYOTA      04465-28180
TOYOTA      04465-28290
TOYOTA      04465-YZZAU
TOYOTA      04491-27070
TOYOTA      04491-27080
TOYOTA      04491-27081
TOYOTA      04491-27100
TOYOTA      04491-28020
TOYOTA      04491-28021
TOYOTA      04491-28022
TOYOTA      04491-28030
TOYOTA      04491-28031
TOYOTA      04491-28040
TOYOTA      04491-28060
TOYOTA      04491-28070
TOYOTA      04491-28071
TOYOTA      04491-28072
TOYOTA      04491-28090
TOYOTA      04491-28091
TOYOTA      04491-28140
TOYOTA      04491-28190
TOYOTA      04491-28200
TOYOTA      04491-28290
TOYOTA      04491-28370
TOYOTA      04491-38010
TOYOTA      04491-38020
TOYOTA      AY040-TY032
TOYOTA      V9118-1011
TOYOTA      V9118-A011

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 140524 ICER w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.