Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe Fiat CAMPAGNOLA (110_) 2.0 (1974.06-1989.10) 80km » 141046-700 icer
wybrany samochód: 
Fiat Campagnola (110_) 2.0 (1974.06-1989.10) 80km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Klocki hamulcowe - komplet 141046-700 ICER

141046-700 Klocki hamulcowe - komplet ICER

    Ocena:
numery handlowe:

21801, 21802, 21963

numer części:

141046-700

dostawca:

ICER

Status produktu: Normalny
Szerokość [mm]130,0
Wysokość [mm]58,8
Grubość [mm]19
Jakość639
Ciężar [kg]1,645
Wersja osiFront
Techniczny numer informacyjny141046-700
System hamulcowyLucas - Girling
Oznaczenie kontrolneE1 90R-01217/039
Styk ostrzegawczy o zużyciuze stykiem zużycia
nr EAN8424073053732
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 141046-700 ICER

numery OEM:
CITROËN      16 114 581 80
CITROËN      16 172 492 80
CITROËN      4251.09
CITROËN      4251.10
CITROËN      4254.53
CITROËN      E172039
FIAT      7 175 299 2
FIAT      7 177 0974
FIAT      9 946 016
FORD      7 736 223 7
LANCIA      9 946 016
PEUGEOT      4251.09
PEUGEOT      4251.10
RENAULT      86 60 004 675
RENAULT      86 71 016 617

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 141046-700 ICER w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.


Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.