Szerokość [mm] | 107,6 | |
Wysokość [mm] | 41,3 | |
Grubość [mm] | 15 | |
Jakość | 944 | |
Ciężar [kg] | 0,903 | |
Wersja osi | Rear | |
Techniczny numer informacyjny | 141192 | |
System hamulcowy | Akebono | |
Oznaczenie kontrolne | E1 90R-01100/066 | |
Styk ostrzegawczy o zużyciu | ze stykiem zużycia | |
nr EAN | 8424073053442 |
Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 141192 ICER
OPEL | 16 05 939 | |
VAUXHALL | 18 023 377 | |
CHEVROLET | 1251 0016 | |
CHEVROLET | 1802 4530 | |
CHEVROLET | 1802 4922 | |
CHEVROLET | 1802 4926 | |
CHEVROLET | 1802 4930 | |
CHEVROLET | 1802 4939 | |
CHEVROLET | 1802 9644 | |
CHEVROLET | 1802 9826 | |
CHEVROLET | 1802 9844 | |
CHEVROLET | 1804 0160 | |
CHEVROLET | 1804 2417 | |
CHEVROLET | 1804 3995 | |
CHEVROLET | 1804 3999 | |
CHEVROLET | 1804 4883 | |
CHEVROLET | 1804 5984 | |
CHEVROLET | 2101 0593 | |
CHEVROLET | 8890 9663 | |
CHEVROLET | 8896 7229 | |
PONTIAC | 1251 0016 | |
PONTIAC | 1802 9644 | |
PONTIAC | 1802 9844 | |
BUICK | 1251 0016 | |
BUICK | 1251 0037 | |
BUICK | 1251 0048 | |
BUICK | 1802 1692 | |
CADILLAC | 1251 0016 | |
CADILLAC | 1251 0045 | |
CADILLAC | 1251 0048 | |
CADILLAC | 1802 9644 | |
CADILLAC | 1915 2665 | |
OLDSMOBILE | 1251 0016 | |
OLDSMOBILE | 1802 9844 |
Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 141192 ICER w samochodach:
Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
Budowa i właściwości techniczne
Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.
Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
Dobór i eksploatacja
Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
Asortyment
W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.