Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » 8DB 355 016-961 hella

Klocki hamulcowe - komplet 8DB 355 016-961 HELLA

8DB 355 016-961 Klocki hamulcowe - komplet HELLA
hella 8DB 355 016-961
Klocki hamulcowe - komplet 8DB 355 016-961
8DB 355 016-961

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (7 ocen)
numery handlowe:

23361, 23362, 23363, 7387BD714, 7387D508, 7387D698, 7387D814, T3087

numer części:

8DB 355 016-961

producent:

HELLA

Szerokość [mm] 107,8
Wysokość [mm] 41
Grubość [mm] 15
Styk ostrzegawczy o zużyciu z akustycznym czujnikiem zużycia
Numer WVA 23361
System hamulcowy Akebono
Techniczny numer informacyjny T3087
nr EAN 4082300361278

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 8DB 355 016-961 HELLA

numery OEM:
OPEL      1605939
OPEL      18023377
CHEVROLET      18029844
CHEVROLET      18042417
PONTIAC      12510016
PONTIAC      12510048
BUICK      12510037
BUICK      18021692
BUICK      18045984
BUICK      19152685
BUICK      19209340
BUICK      88967229
CADILLAC      18029644
CADILLAC      19152665
SHANGHAI GM      93734240

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 8DB 355 016-961 HELLA w samochodach:

Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet 8DB 355 016-961 HELLA:

2023-05-10
 5/5
Super
2024-04-16
 5/5
Póki co zamontowane na świeżo. Ciężko stwierdzić, ale jak na razie nie piszczą, docierają się równo, hamowanie dobre.
2023-06-03
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-10-23
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2024-04-16
 5/5
Póki co zamontowane na świeżo. Ciężko stwierdzić, ale jak na razie nie piszczą, docierają się równo, hamowanie dobre.
2023-05-10
 5/5
Super
2020-10-23
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.