Szerokość [mm] | 61,8 |
Wysokość [mm] | 56,6 |
Grubość [mm] | 15,5 |
Jakość | 944 |
Ciężar [kg] | 0,722 |
Wersja osi | Rear |
Techniczny numer informacyjny | 180386 |
System hamulcowy | Ate - Teves |
Oznaczenie kontrolne | E9 90R-01110/1048 |
nr EAN | 8424073008220 |
Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 180386 ICER
MERCEDES-BENZ | 000 420 57 20 | |
MERCEDES-BENZ | 000 420 58 20 | |
MERCEDES-BENZ | 000 420 62 20 | |
MERCEDES-BENZ | 000 420 62 80 | |
MERCEDES-BENZ | 000 420 70 20 | |
MERCEDES-BENZ | 000 420 71 20 | |
MERCEDES-BENZ | 000 420 76 20 | |
MERCEDES-BENZ | 000 479 14 00 | |
MERCEDES-BENZ | 001 420 06 20 | |
MERCEDES-BENZ | 001 420 71 20 | |
MERCEDES-BENZ | 001 420 79 20 | |
MERCEDES-BENZ | 001 420 93 20 | |
MERCEDES-BENZ | 002 586 47 42 | |
MERCEDES-BENZ | 002 586 48 42 | |
OPEL | 16 05 723 | |
VAUXHALL | 90 297 420 | |
VOLVO | 2 726 75 | |
VOLVO | 2 726 750 | |
VOLVO | 2 728 77 | |
VOLVO | 2 728 772 |
Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 180386 ICER w samochodach:
Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
Budowa i właściwości techniczne
Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.
Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
Dobór i eksploatacja
Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
Asortyment
W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.