Szerokość [mm] | 104,2 |
Wysokość [mm] | 67,0 |
Grubość [mm] | 17,1 |
Jakość | 300 |
Ciężar [kg] | 1,153 |
Wersja osi | Front |
Techniczny numer informacyjny | 180415-700 |
System hamulcowy | Lucas - Girling |
Oznaczenie kontrolne | E1 90R-01030/118 |
Styk ostrzegawczy o zużyciu | ze stykiem zużycia |
nr EAN | 8424073052551 |
Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 180415-700 ICER
ALFA ROMEO | 0060 777 600 | |
ALFA ROMEO | 0060 794 962 | |
ALFA ROMEO | 0060 810 239 | |
ALFA ROMEO | 60 777 600 | |
ALFA ROMEO | 60 810 239 | |
ALFA ROMEO | 7 175 299 4 | |
ALFA ROMEO | 793 460 | |
ALFA ROMEO | 794 962 | |
FIAT | 4 434 879 | |
FIAT | 5 888 147 | |
FIAT | 5 889 089 | |
FIAT | 5 892 481 | |
FIAT | 5 892 549 | |
FIAT | 5 892 727 | |
FIAT | 5 892 728 | |
FIAT | 5 892 730 | |
FIAT | 5 892 732 | |
FIAT | 5 892 733 | |
FIAT | 5 892 734 | |
FIAT | 5 892 735 | |
FIAT | 5 892 738 | |
FIAT | 5 951 681 | |
FIAT | 5 983 918 | |
FIAT | 7 174 838 5 | |
FIAT | 7 177 094 8 | |
FIAT | 7 177 252 4 | |
FIAT | 791 449 | |
FIAT | 791 939 | |
FIAT | 792 487 | |
FIAT | 792 489 | |
FIAT | 793 220 | |
FIAT | 793 470 | |
FIAT | 794 091 | |
FIAT | 794 858 | |
FIAT | 794 963 | |
FIAT | 795 121 | |
INNOCENTI | 7 934 70 | |
LANCIA | 0 005 983 950 | |
LANCIA | 5 892 732 | |
LANCIA | 5 951 681 | |
LANCIA | 5 983 919 | |
LANCIA | 7 736 226 8 | |
LANCIA | 7 736 230 9 | |
LANCIA | 792 486 | |
LANCIA | 793 184 | |
LANCIA | 793 465 | |
LANCIA | 9 947 482 | |
AUTOBIANCHI | 7 933 55 | |
AUTOBIANCHI | 7 934 70 |
Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 180415-700 ICER w samochodach:
Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
Budowa i właściwości techniczne
Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.
Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
Dobór i eksploatacja
Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
Asortyment
W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.