Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » 180415-700 icer

Klocki hamulcowe - komplet 180415-700 ICER

180415-700 Klocki hamulcowe - komplet ICER

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

20833, 20834, 21134, 21135, 21136, D2331-9566

numer części:

180415-700

producent:

ICER

Szerokość [mm] 104,2
Wysokość [mm] 67,0
Grubość [mm] 17,1
Jakość 300
Ciężar [kg] 1,153
Wersja osi Front
Techniczny numer informacyjny 180415-700
System hamulcowy Lucas - Girling
Oznaczenie kontrolne E1 90R-01030/118
Styk ostrzegawczy o zużyciu ze stykiem zużycia
nr EAN 8424073052551

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 180415-700 ICER

numery OEM:
ALFA ROMEO      0060 777 600
ALFA ROMEO      0060 794 962
ALFA ROMEO      0060 810 239
ALFA ROMEO      60 777 600
ALFA ROMEO      60 810 239
ALFA ROMEO      7 175 299 4
ALFA ROMEO      793 460
ALFA ROMEO      794 962
FIAT      4 434 879
FIAT      5 888 147
FIAT      5 889 089
FIAT      5 892 481
FIAT      5 892 549
FIAT      5 892 727
FIAT      5 892 728
FIAT      5 892 730
FIAT      5 892 732
FIAT      5 892 733
FIAT      5 892 734
FIAT      5 892 735
FIAT      5 892 738
FIAT      5 951 681
FIAT      5 983 918
FIAT      7 174 838 5
FIAT      7 177 094 8
FIAT      7 177 252 4
FIAT      791 449
FIAT      791 939
FIAT      792 487
FIAT      792 489
FIAT      793 220
FIAT      793 470
FIAT      794 091
FIAT      794 858
FIAT      794 963
FIAT      795 121
INNOCENTI      7 934 70
LANCIA      0 005 983 950
LANCIA      5 892 732
LANCIA      5 951 681
LANCIA      5 983 919
LANCIA      7 736 226 8
LANCIA      7 736 230 9
LANCIA      792 486
LANCIA      793 184
LANCIA      793 465
LANCIA      9 947 482
AUTOBIANCHI      7 933 55
AUTOBIANCHI      7 934 70

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 180415-700 ICER w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.