Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » 180858 icer

Klocki hamulcowe - komplet 180858 ICER

180858 Klocki hamulcowe - komplet ICER
72.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

20547, 21311, 21353, D1139-8250, D688-7563

numer części:

180858

producent:

ICER

Szerokość [mm] 140,1
Szerokość 2 [mm] 141,3
Wysokość [mm] 58,3
Wysokość 2 [mm] 48,1
Grubość [mm] 16,8
Jakość 300
Ciężar [kg] 1,28
Wersja osi Front & Rear
Techniczny numer informacyjny 180858
System hamulcowy Ate - Teves
Oznaczenie kontrolne E1 90R-01030/134
nr EAN 8424073010643

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 180858 ICER

Klocki hamulcowe 180858 mają zastosowanie do modeli samochodów

OPEL

ASTRA G, ARENA, ARENA Combi, MONTEREY B, FRONTERA B, MO, ZAFIRA A

JAGUAR

S-TYPE II, X-TYPE I, XJ, XK II coupe, XK II, XF I, XF SPORTBRAKE

DAEWOO

MATIZ, MUSSO, KORANDO, KORANDO Cabrio, REZZO, REXTON, KALOS

Numery OE klocków hamulcowych 180858 producenta ICER

OPEL

1605087, 1605455, 1605810, 1605824, 1605881, 1605907, 90374748, 90442995, 90485140, 93176120, 93192639, 93220081

DAEWOO

11046148, 11046148XX2, 11046948322, 11046948372

numery OEM:
OPEL      16 05 087
OPEL      16 05 455
OPEL      16 05 810
OPEL      16 05 824
OPEL      16 05 881
OPEL      16 05 907
OPEL      90 374 748
OPEL      90 442 995
OPEL      90 485 140
OPEL      93 176 120
OPEL      93 192 639
OPEL      93 220 081
RENAULT      86 60 004 663
RENAULT      86 71 016 574
VAUXHALL      90 421 736
VAUXHALL      90 442 995
VAUXHALL      90 485 140
VAUXHALL      90 510 331
DAEWOO      1104 6148
DAEWOO      1104 6148 XX2
DAEWOO      1104 6948 322
DAEWOO      1104 6948 372

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 180858 ICER w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.