Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe Ford TRANSIT COURIER V769 Furgon/minivan (N3P) 1.0 EcoBoost (2023-???) 100km » 181213-700 icer
wybrany samochód: 
Ford Transit Courier V769 Furgon/minivan (n3p) 1.0 Ecoboost (2023-???) 100km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Klocki hamulcowe - komplet 181213-700 ICER

181213-700 Klocki hamulcowe - komplet ICER

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

21605, 21606, D1477-8676

numer części:

181213-700

producent:

ICER

Status produktu: Normalny
Szerokość [mm]89,8
Wysokość [mm]50,1
Grubość [mm]16,6
Jakość944
Ciężar [kg]0,889
Wersja osiRear
Techniczny numer informacyjny181213-700
System hamulcowyLucas - Girling
Oznaczenie kontrolneE1 90R-01100/177
nr EAN8424073054265

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 181213-700 ICER

numery OEM:
ALFA ROMEO      7 171 291 0
ALFA ROMEO      7 175 298 7
ALFA ROMEO      7 177 099 0
ALFA ROMEO      7 736 214 4
ALFA ROMEO      7 736 234 3
ALFA ROMEO      9 945 775
ALFA ROMEO      9 945 775 0
ALFA ROMEO      9 946 568 0
ALFA ROMEO      9 948 577
ALFA ROMEO      9 950 281
ALFA ROMEO      9 951 193
LANCIA      7 736 214 4
LANCIA      7 736 225 7
LANCIA      9 946 568
LANCIA      9 947 916
LANCIA      9 950 821
LANCIA      9 951 193

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 181213-700 ICER w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.