Szerokość [mm] | 123,1 | |
Wysokość [mm] | 51,9 | |
Grubość [mm] | 16,4 | |
Jakość | 944 | |
Ciężar [kg] | 1,015 | |
Wersja osi | Rear | |
Techniczny numer informacyjny | 181651 | |
System hamulcowy | Ate - Teves | |
Oznaczenie kontrolne | E9 90R-01110/570 | |
nr EAN | 8424073090898 |
Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 181651 ICER
CITROËN | 4254.05 | |
FORD | 1 233 679 | |
FORD | 1 324 300 | |
FORD | 1 360 254 | |
FORD | 1 360 304 | |
FORD | 1 763 677 | |
FORD | 1 809 259 | |
FORD | 2 177 229 | |
FORD | 2T1J-2M008AA | |
FORD | 3M51-2M008AC | |
FORD | ME2T1J-2M008-AB | |
FORD | ME2T1J2-M008AA | |
FORD | ME2TG1J-2M008AA | |
FORD | MEAV6J-2M008-AA | |
JAGUAR | 5W93-2200-AA | |
JAGUAR | 5W93-2200-AB | |
JAGUAR | 8W83-2200-AA | |
JAGUAR | C2C 27271 | |
JAGUAR | C2D 23143 | |
JAGUAR | C2D 48654 | |
JAGUAR | C2P 17595 | |
JAGUAR | C2P 26112 | |
OPEL | 16 05 065 | |
OPEL | 16 05 117 | |
OPEL | 16 05 196 | |
OPEL | 16 05 200 | |
OPEL | 16 05 973 | |
OPEL | 16 05 993 | |
OPEL | 93 176 116 | |
RENAULT | 44 06 000 02R | |
RENAULT | 44 06 016 89R | |
RENAULT | 86 60 004 480 | |
RENAULT | 86 71 016 711 | |
SAAB | 12 799 240 | |
SAAB | 32 01 784 8 | |
SAAB | 32 01 959 1 | |
SAAB | 93 18 314 0 | |
VAUXHALL | 13 322 091 | |
VAUXHALL | 16 05 117 | |
VAUXHALL | 93 172 190 | |
VAUXHALL | 93 192 623 | |
CADILLAC | 9318 3140 | |
CADILLAC | 9319 0338 |
Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 181651 ICER w samochodach:
Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
Budowa i właściwości techniczne
Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.
Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
Dobór i eksploatacja
Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
Asortyment
W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.