Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » 181929 icer

Klocki hamulcowe - komplet 181929 ICER

181929 Klocki hamulcowe - komplet ICER

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

24421, 24422, D1430-8547

numer części:

181929

producent:

ICER

Szerokość [mm] 106,4
Wysokość [mm] 47,2
Grubość [mm] 17,7
Jakość 300
Ciężar [kg] 1,065
Wersja osi Rear
Techniczny numer informacyjny 181929
System hamulcowy Trw
Oznaczenie kontrolne E9 90R-01111/2257
Styk ostrzegawczy o zużyciu ze stykiem zużycia
nr EAN 8424073098740

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 181929 ICER

numery OEM:
OPEL      13 237 765
OPEL      13 237 766
OPEL      16 05 103
OPEL      16 05 104
OPEL      16 05 130
OPEL      16 05 179
OPEL      16 05 221
OPEL      16 05 223
OPEL      16 05 319
OPEL      16 05 366
OPEL      16 05 367
OPEL      16 586 609
OPEL      39 021 483
OPEL      5 42 027
OPEL      95 51 5498
OPEL      95 515 497
SAAB      13 237 767
SAAB      13 338 368
SAAB      20 978 663
SAAB      54 21 25
VAUXHALL      13 237 765
VAUXHALL      13 237 766
VAUXHALL      13 343 450
VAUXHALL      13 343 451
VAUXHALL      13 365 958
VAUXHALL      16 05 366
VAUXHALL      16 05 367
VAUXHALL      16 58 660 9
VAUXHALL      39 021 482
VAUXHALL      39 021 483
VAUXHALL      54 20 27
VAUXHALL      95 514 644
CHEVROLET      2284 6359
CHEVROLET      2284 6361
CHEVROLET      2284 6362
CHEVROLET      2284 6363
BUICK      1323 7768
CADILLAC      84 144 898

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 181929 ICER w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.