Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » 182198-203 icer

Klocki hamulcowe - komplet 182198-203 ICER

182198-203 Klocki hamulcowe - komplet ICER

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

22231, 22232, 22233, 25798, 25864, 25865, D1665-8893, D1833-8893, D1834-8893

numer części:

182198-203

producent:

ICER

Szerokość [mm] 123,1
Wysokość [mm] 48,7
Wysokość 2 [mm] 53,5
Grubość [mm] 15,7
Jakość 300
Ciężar [kg] 0,985
Wersja osi Rear
Techniczny numer informacyjny 182198-203
System hamulcowy Ate - Teves
Oznaczenie kontrolne E9 90R-02A0111/4203
Styk ostrzegawczy o zużyciu ze stykiem zużycia
nr EAN 8424073109590

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 182198-203 ICER

numery OEM:
FORD      2 018 449
FORD      2 209 329
FORD      2 211 284
FORD      2 247 444
FORD      2 367 295
FORD      2 379 248
FORD      2 433 333
FORD      2 454 300
FORD      5 181 858
FORD      5 333 787
FORD      5 333 798
FORD      5 341 206
FORD      5 341 207
FORD      5 341 209
FORD      BRF-1497
FORD      BRF-1499
FORD      BRF-1549
FORD      DG9C-2M007-AB
FORD      DG9C-2M007-BA
FORD      DG9C-2M007-BB
FORD      DG9C-2M007-DB
FORD      DG9C-2M007-GA
FORD      DG9C-2M007-HA
FORD      DG9C-2M007-JA
FORD      DG9Z-2200-B
FORD      DG9Z-2200-F
FORD      DG9Z-2200-H
FORD      DG9Z-2200-J
FORD      DG9Z-2200-MA
FORD      KTJ1GC-2M007-AA
FORD      KTJ1GC-2M007-AB
FORD      KTJ1GC-2M007-AC
FORD      KTJX61-2M007-AEB
FORD      KTJX61-2M007-AEC
FORD      KTJX61-2M007-AED
FORD      KTLX61-2M007-AEB
FORD USA      2 454 300
FORD USA      DG9Z-2200-P
FORD USA      KTLX61-2M007-AEB
LINCOLN      DG9Z-2200-K
LINCOLN      DG9Z-2200-L
LINCOLN      DG9Z-2200-M
LINCOLN      DG9Z-2200-P

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 182198-203 ICER w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.