Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 544 0082 10 ina

Koło pasowe, wał korbowy 544 0082 10 INA

544 0082 10 Koło pasowe, wał korbowy INA
366.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (8 ocen)
numer części:

544 0082 10

producent:

INA

średnica zewnętrzna [mm] 167,00
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 167,00
Szerokość [mm] 76,50
Liczba rowków 1 4
Liczba rowków 2 6
Drgania z tłumikiem drgań skrętnych
nr EAN 4005108820051

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Informacje serwisowe
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 544 0082 10 INA

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 4, 6) pasuje do: BMW 1 (E81), 1 (E87), 3 (E46), 3 (E90), 3 (E91), 5 (E60), 5 (E61), X3 (E83) 2.0D 09.01-06.12
numery OEM:
BMW      11 23 7 787 304
BMW      11 23 7 790 921
BMW      11 23 7 793 882
BMW      11 23 7 801 977
BMW      11 23 7 805 696
BMW      11237787304
BMW      11237790921
BMW      11237793882
BMW      11237801977
BMW      11237805696
MINI      11 23 7 787 304
MINI      11 23 7 790 921
MINI      11 23 7 793 882
MINI      11 23 7 801 977
MINI      11 23 7 805 696
MINI      11237787304
MINI      11237790921
MINI      11237793882
MINI      11237801977
MINI      11237805696

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 544 0082 10 INA w samochodach:

Opinie Klientów o Koło pasowe, wał korbowy 544 0082 10 INA:

Jakub, Warszawa
2021-03-19
 3/5
Pomimo zapewnieniu w rozmowie telefonicznej, że produkt jest dostępny, okazało się, że nie jest. Wybrałem zamiennik. - odpowiedź sklepu: To nie był zamiennik tylo INA nie produkuje sama tej części a pakuje część poddostawcy
Mariusz, Warszawa
2025-06-24
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Krystian, Oborniki Śląskie
2022-09-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Krystian, Oborniki Śląskie
2022-09-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Łukasz, Mieielc
2024-03-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Mirosław, Chorzów
2024-12-03
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Patryk, Gliwice
2022-06-20
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Artur, Stopnica
2023-11-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
zobacz instrukcję montażu 544 0082 10zobacz instrukcję montażu 544 0082 10

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.