Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » FB 5PK975 ina

Pasek klinowy wielorowkowy FB 5PK975 INA

FB 5PK975 Pasek klinowy wielorowkowy INA
33.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
3 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numery handlowe:

5PK973, 5PK974, 5PK975, 5PK976, 5PK977

numer części:

FB 5PK975

producent:

INA

Ilość żeber 5
Długość [mm] 975
nr EAN 4014870129774

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy FB 5PK975 INA

numery OEM:
ALFA ROMEO      60808793
DAIHATSU      90048-31005
DAIHATSU      90048-31500
DAIHATSU      9004831005
DAIHATSU      9004831500
FIAT      770 6132
FIAT      7706132
HONDA      31110-PT0-004
HONDA      31110PT0004
JAGUAR      EB C11 306
JAGUAR      EBC11306
LANCIA      770 6132
LANCIA      7706132
MAZDA      F802-15-907
MAZDA      F802-15-907A
MAZDA      F802-15-907X
MAZDA      F80215907
MAZDA      F80215907A
MAZDA      F80215907X
OPEL      13 40 724
OPEL      1340724
OPEL      90299503
TOYOTA      90080-91055
TOYOTA      9008091055
TOYOTA      99365-00960
TOYOTA      99365-00970
TOYOTA      99365-50960
TOYOTA      9936500960
TOYOTA      9936500970
TOYOTA      9936550960
VAUXHALL      13 40 724
VAUXHALL      1340724
VAUXHALL      90299503
LEXUS      90080-91055
LEXUS      9008091055
LEXUS      99365-00960
LEXUS      99365-00970
LEXUS      99365-50960
LEXUS      9936500960
LEXUS      9936500970
LEXUS      9936550960

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy FB 5PK975 INA w samochodach:

Opinie Klientów o Pasek klinowy wielorowkowy FB 5PK975 INA:

2023-03-23
 5/5
Wszystko ok, pasuje do 1.6 MPI BSE.
2021-09-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2019-10-23
 5/5
Na forach polecali producenta ina

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.