Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » FB 5PK975 ina

Pasek klinowy wielorowkowy FB 5PK975 INA

FB 5PK975 Pasek klinowy wielorowkowy INA
27.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Piątek
1 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 1 szt.
 
    Ocena:
5/5 (4 oceny)
numery handlowe:

5PK973, 5PK974, 5PK975, 5PK976, 5PK977

numer części:

FB 5PK975

producent:

INA

Ilość żeber 5
Długość [mm] 975
nr EAN 4014870129774

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy FB 5PK975 INA

Pasek klinowy wielorowkowy FB 5PK975 ma zastosowanie do modeli samochodów

ALFA ROMEO

166, 147, GT, 159, BRERA, SPIDER, MITO

CITROËN

XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8

LANCIA

LYBRA, LYBRA SW, THESIS, PHEDRA, YPSILON, MUSA, DELTA III

TOYOTA

YARIS, YARIS VERSO, CELICA coupe, MR2 III, PREVIA II, RAV 4 II, PRIUS

MAZDA

323 S VI, 323 F VI, B-SERIE, PREMACY, MPV II, TRIBUTE, 6

DAIHATSU

SIRION, CUORE V, YRV, CUORE VI, COPEN, EXTOL, TERIOS

DAEWOO

MATIZ, MUSSO, KORANDO, KORANDO Cabrio, REZZO, REXTON, KALOS

BMW

3 coupe, 3 Touring, Z8 Roadster, X5, 3, 3 Compact, 7

Numery OE Pasek klinowy wielorowkowy FB 5PK975 producenta INA

ALFA ROMEO

60808793

LANCIA

7706132

TOYOTA

9008091055, 9936500960, 9936500970, 9936550960

MAZDA

F80215907, F80215907A, F80215907X

DAIHATSU

9004831005, 9004831500

numery OEM:
ALFA ROMEO      60808793
DAIHATSU      90048-31005
DAIHATSU      90048-31500
DAIHATSU      9004831005
DAIHATSU      9004831500
FIAT      770 6132
FIAT      7706132
HONDA      31110-PT0-004
HONDA      31110PT0004
JAGUAR      EB C11 306
JAGUAR      EBC11306
LANCIA      770 6132
LANCIA      7706132
MAZDA      F802-15-907
MAZDA      F802-15-907A
MAZDA      F802-15-907X
MAZDA      F80215907
MAZDA      F80215907A
MAZDA      F80215907X
OPEL      13 40 724
OPEL      1340724
OPEL      90299503
TOYOTA      90080-91055
TOYOTA      9008091055
TOYOTA      99365-00960
TOYOTA      99365-00970
TOYOTA      99365-50960
TOYOTA      9936500960
TOYOTA      9936500970
TOYOTA      9936550960
VAUXHALL      13 40 724
VAUXHALL      1340724
VAUXHALL      90299503
LEXUS      90080-91055
LEXUS      9008091055
LEXUS      99365-00960
LEXUS      99365-00970
LEXUS      99365-50960
LEXUS      9936500960
LEXUS      9936500970
LEXUS      9936550960

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy FB 5PK975 INA w samochodach:

Opinie Klientów o Pasek klinowy wielorowkowy FB 5PK975 INA:

Piotr, Kowalewo pomorskie
2025-01-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Stanisław, Zgorzelec
2023-03-23
 5/5
Wszystko ok, pasuje do 1.6 MPI BSE.
Roman, Warszawa
2021-09-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Vadym, Bydgoszcz
2019-10-23
 5/5
Na forach polecali producenta ina

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.