Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » FB 6PK948 ina

Pasek klinowy wielorowkowy FB 6PK948 INA

FB 6PK948 Pasek klinowy wielorowkowy INA

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (4 oceny)
numery handlowe:

6PK944, 6PK945, 6PK946, 6PK947, 6PK948, 6PK949, 6PK950, 6PK951

numer części:

FB 6PK948

producent:

INA

Ilość żeber 6
Długość [mm] 948
nr EAN 4005108995476

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy FB 6PK948 INA

numery OEM:
AUDI      03G 903 137 A
AUDI      03G903137A
CITROËN      1280.50
CITROËN      1280.51
CITROËN      1280.65
CITROËN      128050
CITROËN      128051
CITROËN      128065
CITROËN      16 335 689 80
CITROËN      1633568980
FIAT      500346828
FIAT      504019978
FIAT      504171190
FORD      2119197
FORD      H1BQ-6C301-AA
FORD      H1BQ6C301AA
HONDA      31110-P5K-003
HONDA      31110P5K003
IVECO      5040 19978
IVECO      504019978
PEUGEOT      1280.50
PEUGEOT      1280.51
PEUGEOT      1280.65
PEUGEOT      128050
PEUGEOT      128051
PEUGEOT      128065
PEUGEOT      16 335 689 80
PEUGEOT      1633568980
SEAT      03G 903 137 A
SEAT      03G903137A
SKODA      03G 903 137 A
SKODA      03G903137A
VOLKSWAGEN      03G 903 137 A
VOLKSWAGEN      03G903137A
HYUNDAI      25212-2B130
HYUNDAI      252122B130
KIA      25212-2B130
KIA      252122B130

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy FB 6PK948 INA w samochodach:

Opinie Klientów o Pasek klinowy wielorowkowy FB 6PK948 INA:

Stanisław, Zgorzelec
2023-03-23
 5/5
Wszystko ok, pasuje do 1.6 MPI BSE.
Vadym, Bydgoszcz
2019-10-23
 5/5
Na forach polecali producenta ina
Roman, Warszawa
2021-09-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Piotr, Kowalewo pomorskie
2025-01-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.