Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa Volkswagen TRANSPORTER T5 Platforma / podwozie (7JD, 7JE, 7JL, 7JY, 7JZ 2.0 BiTDI 4motion (2009.09-2015.08) 180km » JM5143 janmor
wybrany samochód: 
Volkswagen Transporter T5 Platforma / Podwozie (7jd, 7je, 7jl, 7jy, 7jz 2.0 Bitdi 4motion (2009.09-2015.08) 180km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Cewka zapłonowa JM5143 JANMOR

JM5143 Cewka zapłonowa JANMOR

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

JM5143

producent:

JANMOR

Status produktu: Normalny
Ciężar [kg]0,288
nr EAN5902925205704

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa JM5143 JANMOR

CEWKA ZAPŁ JANMOR JM5143 TOYOTA
numery OEM:
TOYOTA      90919-02212
zamienniki:

Zastosowanie Cewka zapłonowa JM5143 JANMOR w samochodach:

Opinie Klientów o Cewka zapłonowa JM5143 JANMOR:

Paweł, Racibórz
2024-02-12
 5/5
Ewidentnie nie pasuje do Daichatsu YRV z silnikiem 1.3 bez turbo

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.