Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa Audi A6 C5 (4B2, 4B4) 2.5 TDI (1997.07-2005.01) 150km » JM5018 janmor
wybrany samochód: 
Audi A6 C5 (4b2, 4b4) 2.5 Tdi (1997.07-2005.01) 150km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Cewka zapłonowa JM5018 JANMOR

JM5018 Cewka zapłonowa JANMOR
69.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Środa
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: 1 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

JM5018

producent:

JANMOR

Status produktu: Normalny
Ciężar [kg]0,212
nr EAN5902925203717

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa JM5018 JANMOR

CEWKA ZAPŁ JANMOR JM5018 TOYOTA YARIS/AVENSIS/RAV4 1,0/1,2/1,8 01-
numery OEM:
TOYOTA      90080-19015
TOYOTA      90080-19019
TOYOTA      90919-02239
TOYOTA      90919-T2002

Zastosowanie Cewka zapłonowa JM5018 JANMOR w samochodach:

Opinie Klientów o Cewka zapłonowa JM5018 JANMOR:

Paweł, Racibórz
2024-02-12
 5/5
Ewidentnie nie pasuje do Daichatsu YRV z silnikiem 1.3 bez turbo

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.