Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa Honda CIVIC IV Hatchback (EC, ED, EE, EF) 1.4 L (EC9) (1987.10-1989.12) 90km » BO-221 japanparts
wybrany samochód: 
Honda Civic Iv Hatchback (ec, Ed, Ee, Ef) 1.4 L (ec9) (1987.10-1989.12) 90km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Cewka zapłonowa BO-221 JAPANPARTS

BO-221 Cewka zapłonowa JAPANPARTS
japanparts BO-221

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

BO-221

producent:

JAPANPARTS

Status produktu: Normalny
nr EAN8052553001470

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa BO-221 JAPANPARTS

CEWKA ZAPŁ JAPANPARTS BO-221
numery OEM:
TOYOTA      9008019007
TOYOTA      9091902217
TOYOTA      9091902218
TOYOTA      9091902220

Zastosowanie Cewka zapłonowa BO-221 JAPANPARTS w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.