Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » BO-W09 japanparts

Cewka zapłonowa BO-W09 JAPANPARTS

BO-W09 Cewka zapłonowa JAPANPARTS
japanparts BO-W09

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

BO-W09

producent:

JAPANPARTS

Status produktu: Normalny
nr EAN 8033001977943

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa BO-W09 JAPANPARTS

CEWKA ZAPŁ JAPANPARTS BO-W09
numery OEM:
OPEL      1208092
OPEL      1208093
OPEL      1208096
OPEL      1208123
OPEL      25195107
OPEL      25197812
OPEL      25198623
OPEL      55562139
OPEL      55573735
OPEL      55577898
OPEL      55579072
OPEL      95528319
VAUXHALL      25195107
CHEVROLET      25198623
CHEVROLET      55577898
CHEVROLET      55579072

Zastosowanie Cewka zapłonowa BO-W09 JAPANPARTS w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.