Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » tarcze hamulcowe Opel ASTRA F Kombi (T92) 1.4 (F35, M35) (1991.09-1993.09) 75km » DP-259 japanparts
wybrany samochód: 
Opel Astra F Kombi (t92) 1.4 (f35, M35) (1991.09-1993.09) 75km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Tarcza hamulcowa DP-259 JAPANPARTS

DP-259 Tarcza hamulcowa JAPANPARTS
japanparts DP-259

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numer części:

DP-259

producent:

JAPANPARTS

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś tylna
Ø rozmieszczenia otworów [mm]62
Wysokość [mm]67,6
średnica zewnętrzna [mm]306,6
Grubość tarczy hamulcowej [mm]16
Minimalna grubość [mm]15
Ilość otworów5
Typ tarczy hamulcowejwentylowany
nr EAN8033001049978


opis e-autoparts.pl:
Cena dotyczy 1 sztuki tarczy hamulcowej

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa DP-259 JAPANPARTS

TARCZA HAM JAPANPARTS DP-259 TYŁ LEXUS GS 93-97,LS 89-94,TOYOTA SUPRA 3.0 93-98
numery OEM:
TOYOTA      4243114150
TOYOTA      4243114170
TOYOTA      4243130140
TOYOTA      4243130240
TOYOTA      4243140080
TOYOTA      4243150040
LEXUS      4243114150
LEXUS      4243114170
LEXUS      4243122170
LEXUS      4243130140
LEXUS      4243130190
LEXUS      4243130240
LEXUS      4243140080
LEXUS      4243150040
LEXUS      4243150050
LEXUS      4243150060

Zastosowanie Tarcza hamulcowa DP-259 JAPANPARTS w samochodach:

Opinie Klientów o Tarcza hamulcowa DP-259 JAPANPARTS:

Bartłomiej, Keflavik
2020-03-09
 5/5
Super
Jakub, Głogów
2021-02-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Andrzej, Szczecin
2019-11-27
 5/5
Ok

Tarcze hamulcowe

 

Tarcza hamulcowa to kluczowy element ciernego układu hamulcowego, powszechnie stosowanego w pojazdach osobowych i użytkowych. W połączeniu z klockami hamulcowymi odpowiada za skuteczne wytracanie prędkości poprzez wytwarzanie tarcia. Podczas hamowania klocki, wyposażone w okładzinę cierną, dociskane są z obu stron do obracającej się tarczy, co prowadzi do spowolnienia obrotów koła i w konsekwencji – zatrzymania pojazdu.
 

Właściwości techniczne i typy tarcz
 

Dla zapewnienia skutecznego i bezpiecznego działania układu hamulcowego, tarcze muszą cechować się wysoką odpornością na temperaturę, ścieranie oraz odkształcenia mechaniczne. Standardowa tarcza ma kształt płaskiego dysku, często z centralnym pierścieniem montażowym. Współczesne rozwiązania techniczne obejmują przede wszystkim tarcze wentylowane, w których dwa połączone dyski tworzą kanały chłodzące umożliwiające lepsze odprowadzanie ciepła. Dzięki temu ogranicza się ryzyko przegrzania podczas intensywnego hamowania.

W zależności od przeznaczenia, stosuje się także tarcze:

  • perforowane, zapewniające skuteczniejsze odprowadzanie gazów i pyłu oraz poprawiony kontakt z klockiem,

  • pełne (monolityczne) – prostsze konstrukcyjnie, jednak mniej odporne na przegrzewanie,

  • ceramiczne, wykorzystywane głównie w samochodach sportowych i klasy premium, ze względu na wyjątkową odporność cieplną i niską masę.

Materiałem najczęściej wykorzystywanym do produkcji tarcz hamulcowych jest żeliwo o podwyższonej odporności termicznej, które zapewnia stabilne właściwości cierne nawet przy wysokim obciążeniu.


Eksploatacja i wymiana
 

Tarcze hamulcowe, podobnie jak klocki, są elementami eksploatacyjnymi, narażonymi na zużycie. Zalecany okres ich wymiany mieści się zazwyczaj w zakresie 60–90 tys. km, jednak rzeczywisty przebieg może się różnić w zależności od stylu jazdy, masy pojazdu oraz warunków drogowych. Objawami zużycia mogą być drgania podczas hamowania, słabsza skuteczność układu lub nadmierne nagrzewanie się tarczy.
 

Oferta w sklepie E-autoparts.pl
 

W naszej ofercie znajduje się szeroki wybór tarcz hamulcowych przeznaczonych do wielu marek i modeli samochodów. Proponujemy produkty renomowanych producentów, takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Hella oraz wielu innych. Każda z oferowanych tarcz spełnia obowiązujące normy techniczne i przechodzi rygorystyczną kontrolę jakości, co gwarantuje bezpieczeństwo oraz długotrwałą, bezawaryjną eksploatację.