Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy Bmw 7 (E23) 735 i (1985.04-1986.08) 192km » DV-4PK0780 japanparts
wybrany samochód: 
Bmw 7 (e23) 735 I (1985.04-1986.08) 192km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Pasek klinowy wielorowkowy DV-4PK0780 JAPANPARTS

DV-4PK0780 Pasek klinowy wielorowkowy JAPANPARTS

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

DV-4PK0780

producent:

JAPANPARTS

Status produktu: Normalny
Parametr4PK0780
Ilość żeber4
Długość [mm]780
nr EAN8033001457698

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy DV-4PK0780 JAPANPARTS

PASEK KLIN WIELOROWKOWY JAPANPARTS DV-4PK0780
numery OEM:
DAIHATSU      90048-31017
HONDA      31110-P01-003
HONDA      31110-P01-004
HONDA      31110P2J004
HONDA      31110P2J305
MAZDA      N3H1-15-908
MAZDA      N3H1-15-908A
MITSUBISHI      1340A066
MITSUBISHI      MD163032
MITSUBISHI      MD171373
MITSUBISHI      MD334464
CHEVROLET      25183065
CHEVROLET      96570670
HYUNDAI      25212-02550
HYUNDAI      2521202551
HYUNDAI      2521202552
KIA      25212-02550
KIA      2521202550

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy DV-4PK0780 JAPANPARTS w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.