Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » J1033000 herth+buss jakoparts

Pasek klinowy wielorowkowy J1033000 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J1033000 Pasek klinowy wielorowkowy HERTH+BUSS JAKOPARTS
 

    Ocena:
numery handlowe:

3PK760, 3PK765

numer części:

J1033000

Ilość żeber 3
Długość [mm] 765
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego J9103000
nr EAN 4029416000677

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy J1033000 HERTH+BUSS JAKOPARTS

numery OEM:
HONDA      31110-PE3-751
HONDA      31110-PE3-752
HONDA      31110-PM3-003
HONDA      31110-PM3-004
HONDA      31110-PM3-005
HONDA      31110-PM3-014
HONDA      31110-PM3-024
HONDA      31110-PM5-305
HONDA      31110-PM5-505
HONDA      31110-PM5-A11
HONDA      31110-PM5-A11EH
HONDA      31110-PM5-A12
HONDA      31110-PM5-A13
MAZDA      F201-18-381A
MAZDA      F201-18-381A8C
MAZDA      F201-18-381A9C
MAZDA      F201-18-381A9F
MAZDA      F201-18-381X
ROVER      FDU1817EVA
ROVER      GFB367
ROVER      GFB372
ROVER      PQS000367EVA
TOYOTA      90080-91079
TOYOTA      90916-02177
TOYOTA      90916-02177-83
TOYOTA      90916-02205
TOYOTA      99363-00760
TOYOTA      99363-00760-83
TOYOTA      99363-20760
TOYOTA      99363-20760-83
TOYOTA      99363-20760-8P
TOYOTA      99363-30760
TOYOTA      99363-50760
TOYOTA      99363-70760
TOYOTA      99363-77600
TOYOTA      99363-80760
TOYOTA      99363-90760
HYUNDAI      0K954-18-381
KIA      0K954-18-381
LEXUS      90916-02177
LEXUS      90916-02177-83

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy J1033000 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.