Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » QBR3763 quinton

Pasek klinowy wielorowkowy QBR3763 QUINTON

QBR3763 Pasek klinowy wielorowkowy QUINTON
 

    Ocena:
numery handlowe:

3PK760

numer części:

QBR3763

producent:

QUINTON

Długość [mm]:763
Ilość żeber:3

Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy QBR3763 QUINTON

numery OEM:
TOYOTA      9091602177
TOYOTA      9091602205
TOYOTA      9091602318
TOYOTA      9936300760
TOYOTA      9936320760
TOYOTA      9936350760
TOYOTA      9936370760
TOYOTA      9936377600
HONDA      31110PK30030
HONDA      31110PK30057
HONDA      31110PM3003
HONDA      31110PM3014
HONDA      31110PM3024
HONDA      31110PM5A11
MAZDA      F20118381
MAZDA      F20118381A
MAZDA      F20118381A9C
MAZDA      F20118381X
ROVER      GFB360
ROVER      GFB367

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy QBR3763 QUINTON w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.