Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » DV-4PK0870 japanparts

Pasek klinowy wielorowkowy DV-4PK0870 JAPANPARTS

DV-4PK0870 Pasek klinowy wielorowkowy JAPANPARTS

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

DV-4PK0870

producent:

JAPANPARTS

Parametr 4PK0870
Ilość żeber 4
Długość [mm] 870
nr EAN 8033001457889

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy DV-4PK0870 JAPANPARTS

PASEK KLIN WIELOROWKOWY JAPANPARTS DV-4PK0870
numery OEM:
HONDA      38920-P08-003
HONDA      38920-P08-004
HONDA      38920-PM3-003
HONDA      38920-PM3-014
HONDA      38920-PM5-A11
HONDA      38920-PM5-A12
HONDA      38920PM3505
MAZDA      B3C718381A9C
MAZDA      B3P5-15-908
MAZDA      B3P7-15-908
MAZDA      B63015907C9F
MITSUBISHI      MD106658
TOYOTA      99364-20870
TOYOTA      99364208708P
HYUNDAI      0K06P15907
HYUNDAI      2521224320
HYUNDAI      2521224350
KIA      0K55215909

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy DV-4PK0870 JAPANPARTS w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.