Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » DV-6PK0975 japanparts

Pasek klinowy wielorowkowy DV-6PK0975 JAPANPARTS

DV-6PK0975 Pasek klinowy wielorowkowy JAPANPARTS

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

DV-6PK0975

producent:

JAPANPARTS

Parametr 6PK0975
Ilość żeber 6
Długość [mm] 975
nr EAN 8033001456189

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy DV-6PK0975 JAPANPARTS

PASEK KLIN WIELOROWKOWY JAPANPARTS DV-6PK0975
numery OEM:
CITROËN      5750FW
CITROËN      5750Y
CITROËN      5750YQ
CITROËN      5750YS
FORD      1229549
FORD      1539584
FORD      1689148
MAZDA      DN3415909
MAZDA      Y601-15-909
MAZDA      Y60115909A
MAZDA      Y60115909B
PEUGEOT      5750FV
PEUGEOT      5750VN
PEUGEOT      5750Y
PEUGEOT      5750YQ
PEUGEOT      5750YS
SEAT      037903137G
SEAT      37903137G
SUZUKI      9514169KA0
VOLVO      30637495
VOLVO      31251758
VOLVO      31316870
VOLKSWAGEN      037903137
VOLKSWAGEN      037903137C
VOLKSWAGEN      037903137F
VOLKSWAGEN      037903137G
VOLKSWAGEN      37903137
VOLKSWAGEN      37903137C
VOLKSWAGEN      37903137F
VOLKSWAGEN      37903137G
MINI      11287798112

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy DV-6PK0975 JAPANPARTS w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.