Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » DV-6PK1100 japanparts

Pasek klinowy wielorowkowy DV-6PK1100 JAPANPARTS

DV-6PK1100 Pasek klinowy wielorowkowy JAPANPARTS
 

    Ocena:
numer części:

DV-6PK1100

producent:

JAPANPARTS

Parametr 6PK1100
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1100
nr EAN 8033001974102

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy DV-6PK1100 JAPANPARTS

PASEK KLIN WIELOROWKOWY JAPANPARTS DV-6PK1100
numery OEM:
HONDA      38920P1E003
HONDA      38920P1EJ01
HONDA      38920P1EJ02
HONDA      38920PAAA01
HONDA      38920PAAA02
HONDA      38920PDAE01
HONDA      38920PDAE03
NISSAN      119202Y501
NISSAN      1192031U00
NISSAN      1192031U02
NISSAN      119203U00
NISSAN      119209F605
NISSAN      119209F610
NISSAN      119209F615

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy DV-6PK1100 JAPANPARTS w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.