Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce bębnowe » szczęki hamulcowe » GF-607AF japanparts

Zestaw szczęk hamulcowych GF-607AF JAPANPARTS

GF-607AF Zestaw szczęk hamulcowych JAPANPARTS
 

    Ocena:
numer części:

GF-607AF

producent:

JAPANPARTS

Strona zabudowy Oś tylna
Średnica [mm] 255
Szerokość [mm] 45
nr EAN 8033001067118

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Zestaw szczęk hamulcowych GF-607AF JAPANPARTS

SZCZĘKI HAM JAPANPARTS GF-607AF
numery OEM:
DAIHATSU      04495-87601
DAIHATSU      04495-87602
DAIHATSU      04495-87605
DAIHATSU      04495-87606
DAIHATSU      0449587603
DAIHATSU      449587601001
DAIHATSU      4742087503
TATA (TELCO)      04495-87602
TATA (TELCO)      04495-87605
TATA (TELCO)      04495-87606

Zastosowanie Zestaw szczęk hamulcowych GF-607AF JAPANPARTS w samochodach:

Szczęki hamulcowe


Zadanie szczęk to tworzenie tarcia w bębnach hamulcowych. Te nieruchowe, wyposażone w okładziny cierne elementy atakują wewnętrzną powierzchnię bębna. W każdym hamulcu bębnowym znajduje się para szczęk. W trakcie pracy poddawane są one wielkim obciążeniom. Są najszybciej zużywającą się częścią hamulca bębnowego. To bardzo trwały element, jednak specjaliści zalecają, aby wymieniać go po przejechaniu 50 tysięcy kilometrów.

Stan układu hamulcowego powinien być regularnie kontrolowany. Nie tylko ze względu na bezpieczeństwo, ale na przepisy prawa. Zaniedbanie tej kwestii może ujawnić się w czasie kolejnego okresowego badania technicznego.

Czynnikami, które negatywnie wpływają na żywotność szczęk hamulcowych, są: niewłaściwy montaż, nieprawidłowa eksploatacja, niska jakość użytych części. Problemy mogą pojawiać się również za sprawą wadliwie działającego systemu ABS, niskiego ciśnienia w układzie hamulcowym, a także uszkodzeń zaworów sterujących lub nieszczelności występujących w obrębie cylinderka hamulcowego.

Wymiana szczęk hamulcowych jest zadaniem stosunkowo łatwym. Pomocny może być odrdzewiacz i młotek. Z uwagi na bliskość podłoża miejsce to narażone jest na korozję i zabrudzenia. Ważne też jest to, by auto ustawić na płaskiej powierzchni.