Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » PA-217AF japanparts

Klocki hamulcowe - komplet PA-217AF JAPANPARTS

PA-217AF Klocki hamulcowe - komplet JAPANPARTS

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (4 oceny)
numer części:

PA-217AF

producent:

JAPANPARTS

Strona zabudowy Oś przednia
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
Długość [mm] 123
Wysokość [mm] 47
Grubość [mm] 17,4
Numer WVA 23959
Oznaczenie kontrolne ECE R90 APPROVED
nr EAN 8033001304992

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet PA-217AF JAPANPARTS

KLOCKI HAM JAPANPARTS PA-217AF CITROEN C1 1.0, 1.4HDI 05-/ PEUGEOT 107 1.0, 1.4 05-
numery OEM:
CITROËN      1613819980
CITROËN      425328
CITROËN      425474
PEUGEOT      425327
PEUGEOT      425474
TOYOTA      044650H020
TOYOTA      044650H030
TOYOTA      044650H031
TOYOTA      04465YZZDT
TOYOTA      425474

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet PA-217AF JAPANPARTS w samochodach:

Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet PA-217AF JAPANPARTS:

Jerzy, Wolin509588090
2019-09-28
 5/5
Jakość sama w sobie dodatkowo dobry sklep
Daniel, szczecin
2020-06-27
 5/5
Produkt dobrany idealnie
Włodzimierz, Wołomin
2021-08-20
 5/5
Na razie OK.
Jerzy, Wolin509588090
2019-09-28
 5/5
Zakładałem klocki tej firmy już nie raz i nigdy się nie zawiodłem

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.