Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » PU-207 japanparts

Koło pasowe, wał korbowy PU-207 JAPANPARTS

PU-207 Koło pasowe, wał korbowy JAPANPARTS
japanparts PU-207

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

PU-207

producent:

JAPANPARTS

średnica zewnętrzna [mm] 162
Średnica wewnętrzna [mm] 30
Wysokość [mm] 27
Wysokość zabudowy 36
Liczba rowków 6
nr EAN 8033001724202

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy PU-207 JAPANPARTS

KOŁO PASOWE WAŁU KORB JAPANPARTS PU-207
numery OEM:
CITROËN      0515P8
CITROËN      0515T0
CITROËN      0515V0
CITROËN      0515V7
CITROËN      515P8
CITROËN      515T0
CITROËN      515V0
CITROËN      515V7
FORD      1147683
FORD      1369546
FORD      1485765
FORD      1517975
MAZDA      1147683
MAZDA      Y40111401
MAZDA      Y40111401A
MAZDA      Y40111401B
MAZDA      Y40111401C
PEUGEOT      0515P8
PEUGEOT      0515T0
PEUGEOT      0515V0
PEUGEOT      515P8
PEUGEOT      515T0
PEUGEOT      515V0
TOYOTA      SU00100759
TOYOTA      SU00100840
TOYOTA      SU00100848
FORD USA      2S6Q6B319AA
FORD USA      2S6Q6B319AB

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy PU-207 JAPANPARTS w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.