Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » B1X016PR jc premium

Filtr oleju B1X016PR JC PREMIUM

B1X016PR Filtr oleju JC PREMIUM
jc premium B1X016PR
Filtr oleju B1X016PR
16.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

B1X016PR

producent:

JC PREMIUM

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju B1X016PR JC PREMIUM

Filtr oleju pasuje do: OPEL ASTRA G, ASTRA G/KOMBI, FRONTERA B, OMEGA B, SIGNUM, SINTRA, VECTRA B, VECTRA C, VECTRA C GTS, ZAFIRA A, SAAB 9-3, 9-5 2.0D/2.2D 11.96-02.15

Filtr oleju B1X016PR ma zastosowanie do modeli samochodów

OPEL

ASTRA G, ARENA, ARENA Combi, MONTEREY B, FRONTERA B, MO, ZAFIRA A

SAAB

9-3, 9-3 Cabriolet, 9-5, 9-7X, 9-3X, 9-4X, 9-2X

Numery OE Filtr oleju B1X016PR producenta JC PREMIUM

OPEL

5650319, 90540460, 90570368

SAAB

4772166, 9117321

numery OEM:
OPEL      5650319
OPEL      90540460
OPEL      90570368
SAAB      4772166
SAAB      9117321
VAUXHALL      5650319
VAUXHALL      90540460
VAUXHALL      90570368
VAUXHALL      9117321
AC      AC209

Zastosowanie Filtr oleju B1X016PR JC PREMIUM w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.