Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce bębnowe » bęben hamulcowy » 329224J jurid

Bęben hamulcowy 329224J JURID

329224J Bęben hamulcowy JURID
jurid 329224J
 

    Ocena:
numery handlowe:

100528, 329224B, 329224J

numer części:

329224J

producent:

JURID

Ciężar [kg] 4,78
otwór Ø [mm] 51,884
Średnica bębna hamulcowego 180,2
Śr. zewn. bębna ham. [mm] 208
Maksymalna wielkość poślizgu bębna [mm] 181
Wewnętrzna wysokość bębna hamulcowego [mm] 53,4
Całkowita wysokość bębna hamulcowego [mm] 83
Ilość otworów 6
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 100
Rodzaj połączenia Pudełko
Średnica otworu flanszy [mm] 51,884
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez pierścienia nadajnika impulsów ABS
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez łożyska koła
Długość opakowania [cm] 22
Szerokość opakowania [cm] 22
Wysokość opakowania [cm] 9
nr EAN 3306435052810

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Bęben hamulcowy 329224J JURID

Bęben hamulcowy tył pasuje do: DACIA LOGAN, LOGAN EXPRESS, LOGAN MCV, SANDERO; RENAULT 19 I, 19 I CHAMADE, 19 II CHAMADE, 19 II/HATCHBACK, CLIO I, CLIO I/HATCHBACK, CLIO II 1.0ALK-1.9D 04.85-
numery OEM:
RENAULT      6001548126
RENAULT      7700419824
DACIA      6001548126
DACIA      7700419824

Zastosowanie Bęben hamulcowy 329224J JURID w samochodach:

Bęben hamulcowy

Hamulec bębnowy Jest elementem układu hamulcowego, który jest coraz rzadziej stosowany we współczesnych pojazdach. Zazwyczaj spotyka się je w starszych samochodach lub w autach wykorzystywanych do jazdy miejsckiej.

Bęben jest przytwierdzony do piasty koła. W jego wnętrzu znajdziemy szczęki hamulcowe, cylkinderki hamulcowe, rozpieracze szczęk hamulcowych oraz drobne podzespoły jak sprężynki. Całość osadzona się na osi tarczy nośnej. Szczeki hamulcowe rozpierane są przez cylinderki hamulcowe i tak odbywa się hamowanie hamuylca bębnowego.

Problemem bębna hamulcowego jest brak możliwości samooczyszczania podczas jazdy oraz trudność w odprowadzaniu ciepła, wydzielającego się podczas hamowania samochodu. Czynniki te spowodowały, że większość producentów samochodów nie stosuje hamulców bębnowych na przedniej osi pojazdu..

Bębny hamulcowe stosuje się w większości na tylnej osi auta. Wymiana jest dosyć trudna z uwagi na tendencję do tworzenia się rantu na powierzchni wewnętrznej i prolemami ze zdjęciem bębna z osi pojazdu i powinna być przeprowadzana przez serwis samochodowy. Podczas wymiany bębnów hamulcowe zalecana jest wymiana szczęk hamulcowych, a w niektórych samochodach również łożyska kół.