Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » tarcze hamulcowe » 567128J jurid

Tarcza hamulcowa 567128J JURID

567128J Tarcza hamulcowa JURID

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

567128J

numer części:

567128J

producent:

JURID

Wysokość [mm] 84
Ciężar [kg] 10,3
Typ tarczy hamulcowej pełny
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 22
Minimalna grubość [mm] 19
średnica zewnętrzna [mm] 289
Ilość otworów 8
Średnica otworu centrującego [mm] 84
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 108
Powierzchnia naoliwione
System hamulcowy Brembo
Rodzaj połączenia Pudełko
Jednostka ilości Sztuka
Ø otworu 2 [mm] 108
Wersja J
Długość opakowania [cm] 30
Szerokość opakowania [cm] 30
Wysokość opakowania [cm] 11,5
nr EAN 3306430475317


opis e-autoparts.pl:
Cena dotyczy 1 sztuki tarczy hamulcowej

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa 567128J JURID

Tarcza hamulcowa tył L/P pasuje do: IVECO DAILY I, DAILY II, DAILY III, DAILY IV, DAILY V, DAILY VI, ZETA 2.3D-Electric 01.78-
numery OEM:
IVECO      08595210
IVECO      190 8773
IVECO      1908773
IVECO      1908793
IVECO      2996498
IVECO      424708425
IVECO      503641912
IVECO      7180256
IVECO      71802560

Zastosowanie Tarcza hamulcowa 567128J JURID w samochodach:

Opinie Klientów o Tarcza hamulcowa 567128J JURID:

Krzysztof, Laski k/Warszawy
2021-12-15
 5/5
Tarcze pasują, jak trzeba i wszystko wygląda ok natomiast, co do żywotności jest jeszcze za wcześnie na ocenę.

Tarcze hamulcowe

 

Tarcza hamulcowa to kluczowy element ciernego układu hamulcowego, powszechnie stosowanego w pojazdach osobowych i użytkowych. W połączeniu z klockami hamulcowymi odpowiada za skuteczne wytracanie prędkości poprzez wytwarzanie tarcia. Podczas hamowania klocki, wyposażone w okładzinę cierną, dociskane są z obu stron do obracającej się tarczy, co prowadzi do spowolnienia obrotów koła i w konsekwencji – zatrzymania pojazdu.
 

Właściwości techniczne i typy tarcz
 

Dla zapewnienia skutecznego i bezpiecznego działania układu hamulcowego, tarcze muszą cechować się wysoką odpornością na temperaturę, ścieranie oraz odkształcenia mechaniczne. Standardowa tarcza ma kształt płaskiego dysku, często z centralnym pierścieniem montażowym. Współczesne rozwiązania techniczne obejmują przede wszystkim tarcze wentylowane, w których dwa połączone dyski tworzą kanały chłodzące umożliwiające lepsze odprowadzanie ciepła. Dzięki temu ogranicza się ryzyko przegrzania podczas intensywnego hamowania.

W zależności od przeznaczenia, stosuje się także tarcze:

  • perforowane, zapewniające skuteczniejsze odprowadzanie gazów i pyłu oraz poprawiony kontakt z klockiem,

  • pełne (monolityczne) – prostsze konstrukcyjnie, jednak mniej odporne na przegrzewanie,

  • ceramiczne, wykorzystywane głównie w samochodach sportowych i klasy premium, ze względu na wyjątkową odporność cieplną i niską masę.

Materiałem najczęściej wykorzystywanym do produkcji tarcz hamulcowych jest żeliwo o podwyższonej odporności termicznej, które zapewnia stabilne właściwości cierne nawet przy wysokim obciążeniu.


Eksploatacja i wymiana
 

Tarcze hamulcowe, podobnie jak klocki, są elementami eksploatacyjnymi, narażonymi na zużycie. Zalecany okres ich wymiany mieści się zazwyczaj w zakresie 60–90 tys. km, jednak rzeczywisty przebieg może się różnić w zależności od stylu jazdy, masy pojazdu oraz warunków drogowych. Objawami zużycia mogą być drgania podczas hamowania, słabsza skuteczność układu lub nadmierne nagrzewanie się tarczy.
 

Oferta w sklepie E-autoparts.pl
 

W naszej ofercie znajduje się szeroki wybór tarcz hamulcowych przeznaczonych do wielu marek i modeli samochodów. Proponujemy produkty renomowanych producentów, takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Hella oraz wielu innych. Każda z oferowanych tarcz spełnia obowiązujące normy techniczne i przechodzi rygorystyczną kontrolę jakości, co gwarantuje bezpieczeństwo oraz długotrwałą, bezawaryjną eksploatację.