Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe Bmw 3 coupe (E92) 320 d xDrive (2008.09-2010.02) 177km » 572163J jurid
wybrany samochód: 
Bmw 3 Coupe (e92) 320 D Xdrive (2008.09-2010.02) 177km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Klocki hamulcowe - komplet 572163J JURID

572163J Klocki hamulcowe - komplet JURID

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

21559, 572163

numer części:

572163J

producent:

JURID

Status produktu: Normalny
Jakość283
Grubość [mm]12,5
Oznaczenie kontrolneR90 Homologated
Długość [mm]100
Ciężar [kg]0,602
Wysokość 1 [mm]39
Styk ostrzegawczy o zużyciunieprzygotowany dla wskaźnika zużycia
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez dodatków
System hamulcowyAkebono
Rodzaj połączeniaPudełko
Numer WVA21559
Długość opakowania [cm]13,2
Szerokość opakowania [cm]8,7
Wysokość opakowania [cm]4,3
nr EAN3306435018175

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 572163J JURID

KLOCKI HAM JURID 572163J SUZUKI/MAZDA 323 89-94 13.5MM
numery OEM:
DAIHATSU      04492-87101
DAIHATSU      04492-87101-000
DAIHATSU      04492-87102
DAIHATSU      04492-87102-000
DAIHATSU      0449287101
DAIHATSU      0449287101000
DAIHATSU      0449287102
DAIHATSU      0449287102000
DAIHATSU      5580062G00
DAIHATSU      5580062G01
DAIHATSU      AY060MA006
MAZDA      BWYH-26-43Z
MAZDA      BWYH2643Z
MAZDA      E0Y82643Z
MAZDA      E0Y82643ZB
MAZDA      NAY02643Z
MAZDA      NAY02643ZA
MAZDA      NAY92643ZA
MAZDA      NAYO-26-43Z
MAZDA      NAYO2643Z
MAZDA      NAZ02648Z
MAZDA      SAY02643Z
MAZDA      SAY02643ZA
SUZUKI      5580062G00
SUZUKI      5580062G01
SUZUKI      5580062G11000

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 572163J JURID w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.