Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » 572330J jurid

Klocki hamulcowe - komplet 572330J JURID

572330J Klocki hamulcowe - komplet JURID

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

21323, 572330

numer części:

572330J

producent:

JURID

Jakość 473
Grubość [mm] 15
Oznaczenie kontrolne R90 Homologated
Długość [mm] 132
Ciężar [kg] 1
Ilość wskaźników zużycia okładzin [na oś] 2
Wysokość 1 [mm] 50
Styk ostrzegawczy o zużyciu z akustycznym czujnikiem zużycia
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez dodatków
System hamulcowy Akebono
Rodzaj połączenia Pudełko
Numer WVA 21323
Długość opakowania [cm] 16,8
Szerokość opakowania [cm] 9,7
Wysokość opakowania [cm] 6,2
nr EAN 3306435021250

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 572330J JURID

KLOCKI HAM JURID 572330J HONDA CIVIC 1.6 88-95 15MM
numery OEM:
HONDA      45022-SF1-000
HONDA      45022-SF1-010
HONDA      45022-SF1-020
HONDA      45022-SH3-505
HONDA      45022-SH3-515
HONDA      45022-SH3-539
HONDA      45022-SH3-549
HONDA      45022-SH3-930
HONDA      45022-SH3-931
HONDA      45022-SH3-932
HONDA      45022-SH3-933
HONDA      45022-SH3-934
HONDA      45022-SH3-G30
HONDA      45022-SH3-G31
HONDA      45022-SH3-G32
HONDA      45022-SH3-G33
HONDA      45022SF1000
HONDA      45022SF1010
HONDA      45022SF1020
HONDA      45022SF1525
HONDA      45022SH3505
HONDA      45022SH3515
HONDA      45022SH3539
HONDA      45022SH3549
HONDA      45022SH3930
HONDA      45022SH3931
HONDA      45022SH3932
HONDA      45022SH3933
HONDA      45022SH3934
HONDA      45022SH3G30
HONDA      45022SH3G31
HONDA      45022SH3G32
HONDA      45022SH3G33
HONDA      45022SH3N34

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 572330J JURID w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.