Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » 572376J jurid

Klocki hamulcowe - komplet 572376J JURID

572376J Klocki hamulcowe - komplet JURID
jurid 572376J

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

21713, 572376

numer części:

572376J

producent:

JURID

Jakość 283
Grubość [mm] 16,7
Oznaczenie kontrolne R90 Homologated
Długość [mm] 105
Ciężar [kg] 1,053
Wysokość 1 [mm] 47
Styk ostrzegawczy o zużyciu nieprzygotowany dla wskaźnika zużycia
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez dodatków
System hamulcowy Sumitomo
Rodzaj połączenia Pudełko
Numer WVA 21713
Długość opakowania [cm] 15
Szerokość opakowania [cm] 10,5
Wysokość opakowania [cm] 4,3
nr EAN 3306430396810

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 572376J JURID

numery OEM:
NISSAN      44060-58Y86
NISSAN      44060-78N91
NISSAN      440600N690
NISSAN      4406031U90
NISSAN      4406031U92
NISSAN      440604U090
NISSAN      4406054C91
NISSAN      4406058Y86
NISSAN      440605M490
NISSAN      4406063C90
NISSAN      4406073C91
NISSAN      4406075C90
NISSAN      4406078N91
NISSAN      440607E690
NISSAN      4406087N90
NISSAN      D40604U090
INFINITI      440600N690
INFINITI      4406031U90
INFINITI      4406031U92
INFINITI      440606E390
INFINITI      4406073C91
INFINITI      4406075C90
zamienniki:
0 986 AB4 278
brak
BOSCH
82 91 6272
brak
SWAG Autoteile GmbH
BL1378A2
brak
FTE automotive GmbH
363702160763
brak
MAGNETI MARELLI
363702160786
brak
MAGNETI MARELLI
363702160604
brak
MAGNETI MARELLI
9728
brak
OPTIMAL
9834
brak
OPTIMAL
140876
brak
ICER
140915
brak
ICER
140914
brak
ICER
9861
brak
OPTIMAL
572582J
brak
JURID
222237
brak
NK
V38-0052
brak
VAICO
0366 12
brak
KAWE
0366 22
brak
KAWE
0366.12
brak
REMSA

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 572376J JURID w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.