Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 10 |
Typ tarczy hamulcowej | pełny |
średnica zewnętrzna [mm] | 268 |
Minimalna grubość [mm] | 8 |
średnica piasty koła [mm] | 68 |
Ilość otworów | 5 |
Ciężar [kg] | 4,08 |
Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa, KAMOKA 1031694 KAMOKA
GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5
COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC
TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL
7M0615601A, 7M0615601B, 7M0615601C
1001094, 1023605, 1044570, 1045995, 1137985, 1137986, 1526694, 7295020, 7M0615601A, 7M0615601B, 7M0615601C, 95VW2A315A1D, 95VW2A315AB, 95VW2A315AD, 95VWX2A315AD, 95VWX2A315A1D, 95VWX2A315AE, 95WX2A315AB, 95WX2A315AC
7M0615601A, 7M0615601B, 7M0615601C, 7MO615601C
FORD | 1001094 | |
FORD | 1023605 | |
FORD | 1044570 | |
FORD | 1045995 | |
FORD | 1137985 | |
FORD | 1137986 | |
FORD | 1526694 | |
FORD | 7295020 | |
FORD | 7M0 615 601A | |
FORD | 7M0615601B | |
FORD | 7M0615601C | |
FORD | 95VW-2A315-A1D | |
FORD | 95VW-2A315-AB | |
FORD | 95VW-2A315-AD | |
FORD | 95VWX 2A315 AD | |
FORD | 95VWX-2A315-A1D | |
FORD | 95VWX-2A315-AE | |
FORD | 95VWX2A315AD | |
FORD | 95WX2A315AB | |
FORD | 95WX2A315AC | |
SEAT | 7M0 615 601 A | |
SEAT | 7M0 615 601 B | |
SEAT | 7M0615601A | |
SEAT | 7M0615601B | |
SEAT | 7M0615601C | |
SEAT | 7MO615601C | |
SKODA | 7M0 615 601 A | |
SKODA | 7M0 615 601 B | |
SKODA | 7M0615601C | |
VOLKSWAGEN | 7M0 615 601 A | |
VOLKSWAGEN | 7M0 615 601 B | |
VOLKSWAGEN | 7M0 615 601 C | |
VAG | 1001094 | |
VAG | 7M0 615 601 | |
VAG | 7M0615601A | |
VAG | 7M0615601B | |
VAG | 7M0615601C | |
VAG | 7MO615601A |
Zastosowanie Tarcza hamulcowa, KAMOKA 1031694 KAMOKA w samochodach:
Opinie Klientów o Tarcza hamulcowa, KAMOKA 1031694 KAMOKA:
Tarcza hamulcowa to kluczowy element ciernego układu hamulcowego, powszechnie stosowanego w pojazdach osobowych i użytkowych. W połączeniu z klockami hamulcowymi odpowiada za skuteczne wytracanie prędkości poprzez wytwarzanie tarcia. Podczas hamowania klocki, wyposażone w okładzinę cierną, dociskane są z obu stron do obracającej się tarczy, co prowadzi do spowolnienia obrotów koła i w konsekwencji – zatrzymania pojazdu.
Właściwości techniczne i typy tarcz
Dla zapewnienia skutecznego i bezpiecznego działania układu hamulcowego, tarcze muszą cechować się wysoką odpornością na temperaturę, ścieranie oraz odkształcenia mechaniczne. Standardowa tarcza ma kształt płaskiego dysku, często z centralnym pierścieniem montażowym. Współczesne rozwiązania techniczne obejmują przede wszystkim tarcze wentylowane, w których dwa połączone dyski tworzą kanały chłodzące umożliwiające lepsze odprowadzanie ciepła. Dzięki temu ogranicza się ryzyko przegrzania podczas intensywnego hamowania.
W zależności od przeznaczenia, stosuje się także tarcze:
perforowane, zapewniające skuteczniejsze odprowadzanie gazów i pyłu oraz poprawiony kontakt z klockiem,
pełne (monolityczne) – prostsze konstrukcyjnie, jednak mniej odporne na przegrzewanie,
ceramiczne, wykorzystywane głównie w samochodach sportowych i klasy premium, ze względu na wyjątkową odporność cieplną i niską masę.
Materiałem najczęściej wykorzystywanym do produkcji tarcz hamulcowych jest żeliwo o podwyższonej odporności termicznej, które zapewnia stabilne właściwości cierne nawet przy wysokim obciążeniu.
Eksploatacja i wymiana
Tarcze hamulcowe, podobnie jak klocki, są elementami eksploatacyjnymi, narażonymi na zużycie. Zalecany okres ich wymiany mieści się zazwyczaj w zakresie 60–90 tys. km, jednak rzeczywisty przebieg może się różnić w zależności od stylu jazdy, masy pojazdu oraz warunków drogowych. Objawami zużycia mogą być drgania podczas hamowania, słabsza skuteczność układu lub nadmierne nagrzewanie się tarczy.
Oferta w sklepie E-autoparts.pl
W naszej ofercie znajduje się szeroki wybór tarcz hamulcowych przeznaczonych do wielu marek i modeli samochodów. Proponujemy produkty renomowanych producentów, takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Hella oraz wielu innych. Każda z oferowanych tarcz spełnia obowiązujące normy techniczne i przechodzi rygorystyczną kontrolę jakości, co gwarantuje bezpieczeństwo oraz długotrwałą, bezawaryjną eksploatację.