Strona zabudowy | Oś tylna |
Typ tarczy hamulcowej | pełny |
średnica zewnętrzna [mm] | 268 |
Średnica piasty 1 [mm] | 158 |
Średnica piasty 2 [mm] | 168 |
Średnica otworu centrującego [mm] | 68 |
Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 10 |
Wysokość [mm] | 46 |
Felga, ilość otworów | 5 |
Ø rozmieszczenia otworów [mm] | 112 |
Zamiana tylko w parach | |
Powierzchnia | pokryty |
Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa, COATED 107 629 TOPRAN
GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5
COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC
TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL
7M0615601A, 7M0615601B, 7M0615601C
1023605, 1045995, 1526694, 95VWX2A315AD, 95VWX2A315AE, 95WX2A315AB, 95WX2A315AC, EBT251
7M0615601A, 7M0615601B, 7M0615601C
FORD | 1 023 605 | |
FORD | 1 045 995 | |
FORD | 1 526 694 | |
FORD | 95VWX2A315AD | |
FORD | 95VWX2A315AE | |
FORD | 95WX2A315AB | |
FORD | 95WX2A315AC | |
FORD | EBT251 | |
SEAT | 7M0 615 601A | |
SEAT | 7M0 615 601B | |
SEAT | 7M0 615 601C | |
VOLKSWAGEN | 7M0 615 601A | |
VOLKSWAGEN | 7M0 615 601B | |
VOLKSWAGEN | 7M0 615 601C |
Zastosowanie Tarcza hamulcowa, COATED 107 629 TOPRAN w samochodach:
Tarcza hamulcowa to kluczowy element ciernego układu hamulcowego, powszechnie stosowanego w pojazdach osobowych i użytkowych. W połączeniu z klockami hamulcowymi odpowiada za skuteczne wytracanie prędkości poprzez wytwarzanie tarcia. Podczas hamowania klocki, wyposażone w okładzinę cierną, dociskane są z obu stron do obracającej się tarczy, co prowadzi do spowolnienia obrotów koła i w konsekwencji – zatrzymania pojazdu.
Właściwości techniczne i typy tarcz
Dla zapewnienia skutecznego i bezpiecznego działania układu hamulcowego, tarcze muszą cechować się wysoką odpornością na temperaturę, ścieranie oraz odkształcenia mechaniczne. Standardowa tarcza ma kształt płaskiego dysku, często z centralnym pierścieniem montażowym. Współczesne rozwiązania techniczne obejmują przede wszystkim tarcze wentylowane, w których dwa połączone dyski tworzą kanały chłodzące umożliwiające lepsze odprowadzanie ciepła. Dzięki temu ogranicza się ryzyko przegrzania podczas intensywnego hamowania.
W zależności od przeznaczenia, stosuje się także tarcze:
perforowane, zapewniające skuteczniejsze odprowadzanie gazów i pyłu oraz poprawiony kontakt z klockiem,
pełne (monolityczne) – prostsze konstrukcyjnie, jednak mniej odporne na przegrzewanie,
ceramiczne, wykorzystywane głównie w samochodach sportowych i klasy premium, ze względu na wyjątkową odporność cieplną i niską masę.
Materiałem najczęściej wykorzystywanym do produkcji tarcz hamulcowych jest żeliwo o podwyższonej odporności termicznej, które zapewnia stabilne właściwości cierne nawet przy wysokim obciążeniu.
Eksploatacja i wymiana
Tarcze hamulcowe, podobnie jak klocki, są elementami eksploatacyjnymi, narażonymi na zużycie. Zalecany okres ich wymiany mieści się zazwyczaj w zakresie 60–90 tys. km, jednak rzeczywisty przebieg może się różnić w zależności od stylu jazdy, masy pojazdu oraz warunków drogowych. Objawami zużycia mogą być drgania podczas hamowania, słabsza skuteczność układu lub nadmierne nagrzewanie się tarczy.
Oferta w sklepie E-autoparts.pl
W naszej ofercie znajduje się szeroki wybór tarcz hamulcowych przeznaczonych do wielu marek i modeli samochodów. Proponujemy produkty renomowanych producentów, takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Hella oraz wielu innych. Każda z oferowanych tarcz spełnia obowiązujące normy techniczne i przechodzi rygorystyczną kontrolę jakości, co gwarantuje bezpieczeństwo oraz długotrwałą, bezawaryjną eksploatację.