Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » CT1138914 kamoka

Wał napędowy, KAMOKA CT1138914 KAMOKA

CT1138914 Wał napędowy, KAMOKA KAMOKA

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

CT1138914

producent:

KAMOKA

Długość [mm] 702
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 28
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 25
Strona zabudowy z prawej
Średnica 1 [mm] 98
Średnica 2 [mm] 100
nr EAN 5908242621968

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy, KAMOKA CT1138914 KAMOKA

numery OEM:
CITROËN      327360
CITROËN      95606804
CITROËN      96184033
FIAT      9 555 5117
FIAT      9 559 5294 80
FIAT      9555511780
FIAT      9607411180
PEUGEOT      327362
PEUGEOT      3273C7
PEUGEOT      3273N4
PEUGEOT      327478

Zastosowanie Wał napędowy, KAMOKA CT1138914 KAMOKA w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.