Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 17-0082 metelli cifam

Wał napędowy 17-0082 METELLI CIFAM

17-0082 Wał napędowy METELLI CIFAM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

17-0082

producent:

METELLI CIFAM

Długość [mm] 693
Wymiar gwintu M28 x 1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 28
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 25
Średnica 1 [mm] 98
Średnica 2 [mm] 100
nr EAN 8032747530818

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-0082 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-0082 CITROEN C25/FIAT DUCATO/PEUGEOT J5 LEWA
numery OEM:
CITROËN      3272.48
CITROËN      3272.7N
CITROËN      3274.77
CITROËN      95555116
CITROËN      9559529280
CITROËN      95606803
CITROËN      9607411180
CITROËN      9617303280
CITROËN      96184031
FIAT      71720968
FIAT      71783071
FIAT      71783072
FIAT      95555116
FIAT      9559529280
FIAT      95606803
FIAT      9607411180
FIAT      96074114
FIAT      9617303280
FIAT      96184031
PEUGEOT      3272.48
PEUGEOT      3272.85
PEUGEOT      3272.F9
PEUGEOT      3274.77
PEUGEOT      9559529280
PEUGEOT      9607411180
PEUGEOT      9617303280

Zastosowanie Wał napędowy 17-0082 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 17-0082 METELLI CIFAM:

Sebastian, Sarnów
2024-11-19
 5/5
Półoś magneti marelli zgodna z opisem. Sprawuje się rewelacyjnie. Polecam

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.