Ograniczenia producenta | SUMITOMO System |
Opcja wyposażenia | exkl. Warnkontakt |
Grubość [mm] | 15,2 |
Szerokość [mm] | 116 |
Wysokość [mm] | 44 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
nr EAN | 5908242636801 |
Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet, KAMOKA JQ101109 KAMOKA
YARIS, YARIS VERSO, CELICA coupe, MR2 III, PREVIA II, RAV 4 II, PRIUS
IS I, LS, SC, IS SportCross, RX, GS, IS II
0446660010, 0446660020, 0446660040, 0446660050, 0446660060, 0446660080, 0446660090, 04466YZZC8, 0449260010, 0449260020, 446560010, 446560140, 446560240, 446660010, 446660020, 446660040, 446660050, 446660060, 446660080, 446660090, 446660140, 449260010, 449260020, AY060TY006, V91182011, V9118B011
0446660060, 04466YZZC8, 446660020, 446660050, 446660080, 446660090, 446660140
MITSUBISHI | 4605A389 | |
MITSUBISHI | 4605A458 | |
TOYOTA | 04466 60010 | |
TOYOTA | 04466 60020 | |
TOYOTA | 04466 60040 | |
TOYOTA | 04466 60050 | |
TOYOTA | 04466 60060 | |
TOYOTA | 04466 60080 | |
TOYOTA | 04466 60090 | |
TOYOTA | 04466 YZZC8 | |
TOYOTA | 04466YZZC8 | |
TOYOTA | 04492 60010 | |
TOYOTA | 04492 60020 | |
TOYOTA | 446560010 | |
TOYOTA | 446560140 | |
TOYOTA | 446560240 | |
TOYOTA | 446660010 | |
TOYOTA | 446660020 | |
TOYOTA | 446660040 | |
TOYOTA | 446660050 | |
TOYOTA | 446660060 | |
TOYOTA | 446660080 | |
TOYOTA | 446660090 | |
TOYOTA | 446660140 | |
TOYOTA | 449260010 | |
TOYOTA | 449260020 | |
TOYOTA | AY060 TY006 | |
TOYOTA | AY060TY006 | |
TOYOTA | V91182011 | |
TOYOTA | V9118B011 | |
LEXUS | 04466-60060 | |
LEXUS | 04466YZZC8 | |
LEXUS | 446660020 | |
LEXUS | 446660050 | |
LEXUS | 446660080 | |
LEXUS | 446660090 | |
LEXUS | 446660140 |
Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet, KAMOKA JQ101109 KAMOKA w samochodach:
Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet, KAMOKA JQ101109 KAMOKA:
Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
Budowa i właściwości techniczne
Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.
Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
Dobór i eksploatacja
Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
Asortyment
W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.