Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » R113921 kamoka

Wał napędowy, KAMOKA R113921 KAMOKA

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

R113921

producent:

KAMOKA

Długość [mm] 769
Strona zabudowy z prawej
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 22
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału 33
Średnica 1 [mm] 90
Średnica 2 [mm] 100
nr EAN 5908234617153

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy, KAMOKA R113921 KAMOKA

numery OEM:
VOLKSWAGEN      191407272AF
VOLKSWAGEN      191407272AG
VOLKSWAGEN      191407272BD
VOLKSWAGEN      191407272CV
VOLKSWAGEN      191407272CX
VOLKSWAGEN      191407272F
VOLKSWAGEN      191407272H
VOLKSWAGEN      191407274CX
VOLKSWAGEN      191407274DX

Zastosowanie Wał napędowy, KAMOKA R113921 KAMOKA w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.