Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 17-0615 metelli cifam

Wał napędowy 17-0615 METELLI CIFAM

17-0615 Wał napędowy METELLI CIFAM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

17-0615

producent:

METELLI CIFAM

Wymiar gwintu M20 x 1,5
Długość [mm] 769
Średnica 2 [mm] 100
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 22
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału 33
Średnica 1 [mm] 90
nr EAN 8032747536148

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-0615 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-0615 VW GOLF II 1.8GTI 16V 86-91 PRAWA
numery OEM:
SEAT      191 407 272AF
SEAT      191 407 272AG
SEAT      191 407 272BD
SEAT      191 407 272CV
SEAT      191 407 272CX
SEAT      191 407 272F
SEAT      191 407 272H
SEAT      191 407 274CX
SEAT      191 407 274DX
VOLKSWAGEN      191 407 272AF
VOLKSWAGEN      191 407 272AG
VOLKSWAGEN      191 407 272BD
VOLKSWAGEN      191 407 272BK
VOLKSWAGEN      191 407 272BL
VOLKSWAGEN      191 407 272BN
VOLKSWAGEN      191 407 272BX
VOLKSWAGEN      191 407 272CV
VOLKSWAGEN      191 407 272CX
VOLKSWAGEN      191 407 272F
VOLKSWAGEN      191 407 272H
VOLKSWAGEN      191 407 274BV
VOLKSWAGEN      191 407 274CV
VOLKSWAGEN      191 407 274CX
VOLKSWAGEN      191 407 274DX
VOLKSWAGEN      191 407 450V
VOLKSWAGEN      6K0 407 272G

Zastosowanie Wał napędowy 17-0615 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 17-0615 METELLI CIFAM:

Sebastian, Sarnów
2024-11-19
 5/5
Półoś magneti marelli zgodna z opisem. Sprawuje się rewelacyjnie. Polecam

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.