Do 29.08 infolinia nie będzie dostępna z powodu przerwy urlopowej. Zamówienia realizowane są normalnie.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Renault MEGANE III coupe (DZ0/1_) 2.0 TCe 220 (2013.11-???) 220km » RN1138922 kamoka
wybrany samochód: 
Renault Megane Iii Coupe (dz0/1_) 2.0 Tce 220 (2013.11-???) 220km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy, KAMOKA RN1138922 KAMOKA

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

RN1138922

producent:

KAMOKA

Status produktu: niedostępny
Długość [mm]692
Uzębienie zewnętrzne od strony koła21
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału23
Strona zabudowyz prawej
Średnica 1 [mm]77
Średnica 2 [mm]82
nr EAN5908234617450

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy, KAMOKA RN1138922 KAMOKA

numery OEM:
RENAULT      7701349771
RENAULT      7701349804
RENAULT      7701349946
RENAULT      7701351192
RENAULT      7701351292
RENAULT      7701351363
RENAULT      7701351936
RENAULT      7701470304
RENAULT      8200323959

Zastosowanie Wał napędowy, KAMOKA RN1138922 KAMOKA w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.