Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 17-0039 metelli cifam

Wał napędowy 17-0039 METELLI CIFAM

17-0039 Wał napędowy METELLI CIFAM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

17-0039

producent:

METELLI CIFAM

Wymiar gwintu M20 x 1,5
Długość [mm] 692
Średnica 2 [mm] 81,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 21
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 23
Średnica 1 [mm] 76,5
nr EAN 8032747530382

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-0039 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-0039 RENAULT EXPRESS 1.1 1.2 1.4 1.6D 84> SUPER 5 84> PRAWA
numery OEM:
RENAULT      77 00 748 695
RENAULT      77 00 748 854
RENAULT      77 00 749 049
RENAULT      77 00 755 314
RENAULT      77 00 766 223
RENAULT      77 00 766 665
RENAULT      77 00 776 195
RENAULT      77 00 778 506
RENAULT      77 00 778 741
RENAULT      77 01 349 771
RENAULT      77 01 349 804
RENAULT      77 01 349 946
RENAULT      77 01 351 192
RENAULT      77 01 351 292
RENAULT      77 01 351 363
RENAULT      77 01 470 304
RENAULT      77 02 145 589
RENAULT      77 02 145 590
RENAULT      77 08 758051
RENAULT      77 11 106 219
RENAULT      82 00 323 959

Zastosowanie Wał napędowy 17-0039 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 17-0039 METELLI CIFAM:

Sebastian, Sarnów
2024-11-19
 5/5
Półoś magneti marelli zgodna z opisem. Sprawuje się rewelacyjnie. Polecam

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.