Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » VW1138919 kamoka

Wał napędowy, KAMOKA VW1138919 KAMOKA

VW1138919 Wał napędowy, KAMOKA KAMOKA

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

VW1138919

producent:

KAMOKA

Uzębienie zewnętrzne od strony koła 22
Długość [mm] 540
Strona zabudowy z lewej
Średnica 2 [mm] 94
Średnica 1 [mm] 81
nr EAN 5908234617665

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy, KAMOKA VW1138919 KAMOKA

numery OEM:
AUDI      191407271CV
AUDI      191407271RX
SEAT      191407271AX
SEAT      191407271BV
SEAT      191407271BX
SEAT      191407271CV
SEAT      191407271RX
SEAT      191407449V
VAG      191 407 271 C
VAG      191 407 271 CX
VAG      191 407 271 Q
VAG      191 407 271 R
VAG      191 407 271 RV
VAG      191 497 449 X
VAG      191407271CV
VAG      191407271RX

Zastosowanie Wał napędowy, KAMOKA VW1138919 KAMOKA w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.