Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 17-0002 metelli cifam

Wał napędowy 17-0002 METELLI CIFAM

17-0002 Wał napędowy METELLI CIFAM
 

    Ocena:
numer części:

17-0002

producent:

METELLI CIFAM

Długość [mm] 540
Wymiar gwintu M20 x 1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 22
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału 33
Średnica 1 [mm] 81
Średnica 2 [mm] 94
nr EAN 8032747530016

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-0002 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-0002 VW JETTA GOLF II/SEAT CORDOBA INCA LEWA
numery OEM:
SEAT      191 407 271A
SEAT      191 407 271B
SEAT      191 407 271C
SEAT      191 407 271L
SEAT      191 407 271P
SEAT      191 407 271Q
SEAT      191 407 271R
SEAT      6K0 407 271C
VOLKSWAGEN      191 407 271A
VOLKSWAGEN      191 407 271AX
VOLKSWAGEN      191 407 271B
VOLKSWAGEN      191 407 271BV
VOLKSWAGEN      191 407 271BX
VOLKSWAGEN      191 407 271C
VOLKSWAGEN      191 407 271CV
VOLKSWAGEN      191 407 271CX
VOLKSWAGEN      191 407 271L
VOLKSWAGEN      191 407 271P
VOLKSWAGEN      191 407 271Q
VOLKSWAGEN      191 407 271R
VOLKSWAGEN      191 407 271RV
VOLKSWAGEN      191 407 271RX
VOLKSWAGEN      191 407 449V
VOLKSWAGEN      191 407 449X
VOLKSWAGEN      6K0 407 271A
VOLKSWAGEN      6K0 407 271C

Zastosowanie Wał napędowy 17-0002 METELLI CIFAM w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.