Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » DS51008 lpr

Wał napędowy DS51008 LPR

DS51008 Wał napędowy LPR
286.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 1 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

DS51008

numer części:

DS51008

producent:

LPR

Uzębienie zewnętrzne od strony koła 22
Wymiar gwintu 20X1,5
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła 30
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału 33
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 94
Długość [mm] 540
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 81
nr EAN 8032928071352

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy DS51008 LPR

Wał napędowy DS51008 ma zastosowanie do modeli samochodów

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

SEAT

TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL

Numery OE Wał napędowy DS51008 producenta LPR

SEAT

191407271A, 191407271B, 191407271C, 191407271CX, 191407271L, 191407271P, 191407271Q, 191407271R, 191407271RV, 6K0407271A

numery OEM:
SEAT      191407271A
SEAT      191407271B
SEAT      191407271C
SEAT      191407271CX
SEAT      191407271L
SEAT      191407271P
SEAT      191407271Q
SEAT      191407271R
SEAT      191407271RV
SEAT      6K0407271A

Zastosowanie Wał napędowy DS51008 LPR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.