Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr hydrauliczny » HC 112 knecht

Filtr hydrauliczny, automatyczna skrzynia biegów HC 112 KNECHT

HC 112 Filtr hydrauliczny, automatyczna skrzynia biegów KNECHT

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numery handlowe:

70350431

numer części:

HC 112

producent:

KNECHT

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Wysokość [mm] 243
Gwintowana złączka 1 3/8"-12 UNS
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego -
nr EAN 4009026510742

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr hydrauliczny, automatyczna skrzynia biegów HC 112 KNECHT

Filtr hydrauliczny (przykręcany) pasuje do: VOLVO FH, FH II, FH III, FH12, FH16, FH16 III, FM, FM II, FM III, FM10, FM12, FM7, FM9, FMX, FMX III, CASE IH CVT, MAGNUM 4039TL004-NEF6(F4GE0684C)
numery OEM:
VOLVO      11036607
VOLVO      110366077
VOLVO      11448509

Zastosowanie Filtr hydrauliczny, automatyczna skrzynia biegów HC 112 KNECHT w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr hydrauliczny, automatyczna skrzynia biegów HC 112 KNECHT:

Tomasz, Odolion
2024-02-10
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Marek, Poznań
2022-09-29
 5/5
A to się okaże w praniu...

Filtr hydrauliczny automatycznej skrzyni biegów


W układzie obiegu oleju, występującym w automatycznych skrzyniach biegów, filtry instaluje się zarówno po stronie ssawnej, jak i tłocznej. Główny, zintegrowany filtr przepływu położony jest bezpośrednio w misce oleju przekładniowego, tuż przed pompą. Niewielka dostępna przestrzeń montażowa wymusza, aby filtry charakteryzowały się niskim ciśnieniem różnicowym dopuszczalnym w trybie zasysania. Zdolność do pochłaniania zanieczyszczeń przez takie filtry jest ograniczona. Czynnikiem niekorzystnym jest rosnąca lepkość oleju (zwłaszcza w niskich temperaturach). Z tego powodu tak ważny jest serwis.

Aby osiągnąć jeszcze wyższy poziom czystości oleju, filtry instaluje się również po stronie tłocznej pompy. Muszą one posiadać wysoką odporność na ciśnienie panujące w tym elemencie układu smarowania. Zadaniem filtra jest tu bezpośrednia ochrona siłownika hydraulicznego oraz oczyszczenie strumienia oleju z najdrobniejszych cząstek.

Regularna wymiana oleju przekładniowego oraz filtrów (zarówno po stronie ssawnej, jak i tłocznej) pozwoli cieszyć się długą i bezawaryjną pracą automatycznej skrzyni biegów. Zaniechanie tego, z pewnością doprowadzi do szybszego zużycia się elementów ciernych i w efekcie spowoduje awarię lub zniszczenie skrzyni. Doprowadzenie tych elementów do stanu używalności bądź ich wymiana na nowe wiąże się z bardzo wysokimi nakładami finansowymi.