Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 1151629 kraft automotive

pierścień uszczelniający 1151629 KRAFT AUTOMOTIVE

1151629 pierścień uszczelniający KRAFT AUTOMOTIVE
 

    Ocena:
numer części:

1151629

producent:

KRAFT AUTOMOTIVE

Wysokość [mm] 9
Średnica wewnętrzna [mm] 35
średnica zewnętrzna [mm] 54,9
Numer seryjny 1151629
nr EAN 5901159116916

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie pierścień uszczelniający 1151629 KRAFT AUTOMOTIVE

numery OEM:
ALFA ROMEO      71734264
ALFA ROMEO      71740625
CITROËN      312161
FIAT      55207298
FIAT      71734264
FIAT      71740625
LANCIA      71734264
LANCIA      71740625
OPEL      03 74 151
OPEL      03 74 514
OPEL      0374151
OPEL      12755013
OPEL      3 74 151
OPEL      3 74 514
OPEL      374151
OPEL      374514
OPEL      374528
OPEL      55353153
OPEL      90342143
PEUGEOT      312161
SAAB      12755013
SAAB      5448469
SAAB      55353153
SAAB      8749046
VAUXHALL      374514
VAUXHALL      374528

Zastosowanie pierścień uszczelniający 1151629 KRAFT AUTOMOTIVE w samochodach:

Klienci którzy zakupili ten produkt kupili również:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.