Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » 05P1363 lpr

Klocki hamulcowe - komplet 05P1363 LPR

05P1363 Klocki hamulcowe - komplet LPR

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numery handlowe:

05P1363, 23865, 23866, 23867, 5SP1363

numer części:

05P1363

producent:

LPR

Ilość wskaźników zużycia okładzin [na oś] 2
System hamulcowy SUMITOMO
Grubość [mm] 17,2
Szerokość [mm] 137
Wysokość [mm] 56,8
nr EAN 8032928083553

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 05P1363 LPR

Klocki hamulcowe kpl. przód , pasuje do: SUBARU FORESTER, IMPREZA, LEGACY IV, LEGACY V, OUTBACK, XV 1.5-3.0 12.00-
numery OEM:
SAAB      32006166
SAAB      32006167
SAAB      32011454
SAAB      32011463
SUBARU      26296AE160
SUBARU      26296AG020
SUBARU      26296AG040
SUBARU      26296AG060
SUBARU      26296AG070
SUBARU      26296FE000
SUBARU      26296FE020
SUBARU      26296FE080
SUBARU      26296FE081
SUBARU      26296FE082
SUBARU      26296FE160
SUBARU      26296FG010
SUBARU      26296SA000
SUBARU      26296SA010
SUBARU      26296SA011
SUBARU      26296SA020
SUBARU      26296SA021
SUBARU      26296SA030
SUBARU      26296SA031
SUBARU      26296SC021
SUBARU      29296FE081
SUBARU      SU00304324
TOYOTA      SU00304324

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 05P1363 LPR w samochodach:

Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet 05P1363 LPR:

2021-11-11
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2019-12-27
 5/5
Wahałem się trochę przy wyborze, bo poprzednio założone klocki dosyć piszczały i zużyły się ekstremalnie szybko na tych. Jeżdżę już 3 miesiące i sprawują się dobrze
2024-04-11
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.